FAQ voor zorgprofessionals

Wie is Evie?

Evie is het regionale e-healthplatform. Ontstaan vanuit de ambitie om digitale instrumenten gezamenlijk als regio in te zetten. Dit met als doel om de optimale route van de cliënt te realiseren, wachttijden te verminderen of overbruggen en een betere samenwerking tussen zorgverleners te bevorderen. Door uiteindelijk alle (GGZ-)professionals op één online plek samen te brengen, kan sneller de juiste hulp op de juiste plek geboden worden en aan begeleid herstel gewerkt worden.

Wat is e-health?

E-health is de verzamelnaam voor allerlei digitale hulpmiddelen in de zorg. Met Evie ligt de focus vooral op mentale gezondheid en goede samenwerking tussen zorgprofessionals, ook rondom de digitale instrumenten voor de cliënt. Bij Evie zijn dit bijvoorbeeld modules voor gedragsverandering, psycho-educatie en dagboeken.

Wat zijn voordelen omtrent het inzetten van e-health?

-  De e-healthtrainingen bieden oefeningen en heldere psycho-educatie voor de cliënt
-  E-health biedt een goede invulling voor zelfmanagement in een eigen tempo en op een zelfgekozen tijdstip en plek.
-  Door e-health in te zetten als ondersteuning van gesprekken wordt de effectiviteit van de behandeling verhoogt (blended care).
-  E-health biedt ondersteuning voor duurzame zelfredzaamheid.
-  Door het gebruik van e-health krijgt een cliënt meer eigenaarschap over het eigen herstel, doordat de client zelf aan de slag gaat.

Bij het aanmelden van een cliënt krijg ik de foutmelding dat het e-mailadres al in gebruik is, hoe kan dat?
In dit geval heeft de cliënt al een account op het platform. Je kunt deze cliënt zoeken in het platform door het volledige e-mailadres in te vullen. Vervolgens kun je een koppelverzoek indienen.
Hoe zet ik een module in?

Modules zijn online interventies die je als zorgprofessionals kan inzetten als ondersteuning of als aanvulling op een (behandel)traject. Deze modules worden ontwikkeld in samenwerking met experts en cliënten . Ze bevatten uitleg, video’s en illustraties, oefeningen en voorbeelden.  Je kunt als zorgprofessional feedback geven op de oefeningen van je cliënt.

Hoe start, begeleid en verwijder je een module? Je leest er meer over op de supportpagina van Minddistrict. 

Hoe veilig is het e-healthplatform van Evie?

Evie maakt gebruik van de software van Minddistrict. Misschien vraag je je weleens af hoe het zit met de veiligheid van Evie. Of krijg je vragen van je cliënt over wat er met zijn of haar gegevens gebeurt. Op deze pagina hebben we de veelgestelde vragen omtrent de veiligheid voor je beantwoord. Heb je nog meer vragen? Stel deze dan gerust aan de e-healthadviseurs van Evie.

Veelgestelde vragen met betrekking tot beeldbellen:
Op welke apparaten kan ik videobellen?

Je kunt videobellen gebruiken op je computer, laptop, mobiel of tablet. Maak gebruik van Google Chrome, tenzij je wilt videobellen op een iPhone of iPad. Gebruik dan de browser Safari. Het beeldbellen werkt niet via Internet Explorer.

Hoe breng ik zo soepel mogelijk een videobelgesprek op gang?
Als ik wil beeldbellen met een patiënt middels de mobiele telefoon, is mijn nummer dan herkenbaar voor de patiënt?

Nee, jouw nummer is niet zichtbaar of herkenbaar voor de patiënt.

Wat voor soort webcam kan de praktijk het beste aanschaffen?

Iedere fatsoenlijke (HD) webcam die je nu koopt, is goed voor beeldbellen.

Beeldbellen werkt niet in zowel Chrome als Firefox via een Citrix verbinding

Videobellen werkt niet zomaar via Citrix. Overleg het gebruik van beeldbellen met de IT-beheerder van de Citrix omgeving.

Werkt beeldbellen ook met een iPhone?

Ja, het werkt alleen via Safari (Apple geeft andere browsers geen toegang tot de microfoon en de camera).

Kan ik via de app beeldbellen met een andere professional?

Ja, dat kan.

Beeldbellen lukt niet. Er komt een bericht: wachten op deelnemers.

Dit houdt in dat de deelnemer het gesprek niet accepteert, niet opneemt, problemen ervaart en/of geen toestemming tot het gebruik van de camera of microfoon.

Is beeldbellen via de app van Minddistrict mogelijk?

Nee, het is niet mogelijk om via de app van Minddistrict te beeldbellen. Wil je beeldbellen via je telefoon? Ga dan via de browser op je telefoon naar het platform en log daar in om te beeldbellen.

Hoe kan ik zorgen dat ik zichtbaar online ben?

Beeldbellen is alleen mogelijk als je zichtbaar online bent, je ziet dan een groen rondje om je foto staan. Zodra je inlogt en niet in gesprek bent, krijg je vanzelf een groen rondje rondom je foto.

Ik ervaar problemen met beeldbellen, wat moet ik doen?

Wanneer je problemen ervaart met videobellen zijn er meerdere mogelijkheden waardoor dit kan komen. Hier vind je een checklist vanuit Minddistrict die je kunt nalopen om de oorzaak te achterhalen en hoe je dit kunt oplossen.