Bij een aantal modules kan je cliënt prima aan de slag zonder begeleiding. De modules zijn gericht op veel voorkomende gezondheidsvragen, bijvoorbeeld op gebied van slapen, ontspannen en eten.

Beter slapen

Goed slapen is belangrijk. Iedereen heeft slaap nodig om tot rust te komen en te herstellen. Helaas gaat goed slapen niet bij iedereen vanzelf. Kom jij moeilijk in slaap? Of lukt het je niet om de hele nacht door te slapen? Het is mogelijk om met hulp van de online zelfhulp van Evie jouw slaappatroon te veranderen.

Betrokken omgeving

Als naaste van iemand met psychische klachten kan er veel van je gevraagd worden. In deze zelfhulptraining geeft Evie je tips en trucs om anders om te gaan met de situatie van jou en je naaste(n). Onder andere met behulp van oefeningen leer je om meer balans aan te brengen in de zorg voor de ander en de zorg voor jezelf.

Dankbaarheid

Wil jij je meer focussen op de positieve dingen in je leven? ‘Dankbaarheid’ is een hands-on training die je leert dankbaarheidsmomenten te herkennen en in je routine in te bouwen.

Gezond eten

Is het belangrijk dat je gezonder gaat leven? Deze zelfhulptraining helpt je om gemotiveerd te raken en de eerste stappen te zetten naar een gezonder leven.

Gezonder leven

Is het belangrijk dat je gezonder gaat leven? Maar heb je geen idee hoe je dit aan kunt pakken, of heb je niet genoeg motivatie? Deze training helpt je om je motivatie voor een gezonder leven te vinden en hoe dit op te pakken.

Grenzen aangeven

In de training ‘Grenzen aangeven’ leer je in vier delen hoe je je grenzen aangeeft. Dit helpt je niet alleen om aan te geven wat je niet wilt, maar ook om aan te geven wat je wél wilt of kunt doen. Zo helpt de training u bij het vinden van een middenweg: Je kunt er voor een ander zijn, maar je blijft op je eigen grenzen letten.

Fluitend naar je werk

Wil je weer fluitend naar je werk? Wil je beter leren omgaan met stress? In deze zelfhulptraining leer je herkennen wat jou gestrest maakt, wat jou energie geeft én wat jou ontspanning brengt.

Meer bewegen

Wil je gezonder leven? Deze zelfhulptraining geeft informatie over hoe je meer kunt bewegen. Door middel van een actieplan wordt je geholpen bij het opstellen van een doel en het bijhouden en behalen van jouw doel op weg naar een gezondere leefstijl.

Mindfulness

De online zelfhulp Mindfulness kan om diverse redenen gevolgd worden: je wilt meer rust ervaren, minder piekeren, beter omgaan met stress, beter concentreren, beter slapen of beter ontspannen. Bij Mindfulness doe je als het ware een stapje terug en merkt op wat er om je heen en binnen jezelf gebeurt. Zo word je je meer bewust van je eigen ervaringen. Door hier zonder oordeel naar te kijken, wordt het makkelijker om je ervaringen te laten zijn zoals ze zijn.

Ontspannen

Gespannen zijn voel je in je lijf, je hoofd en vaak overal tegelijk. Spanning is normaal, soms zelfs gezond, maar zodra het je moeilijk lukt om weer te ontspannen, kan je hier last van krijgen. Evie biedt online zelfhulp die je leert hoe je je kunt ontspannen.

Pak je somberheid aan

In deze zelfhulptraining pak je je somberheid aan en krijg je informatie over somberheid. Je onderzoekt hoe jouw somberheid in elkaar zit. Je leert stapje voor stapje wat je kunt doen om je minder somber te voelen.

Zelfbeeld

Kun jij goed benoemen wat je positief aan jezelf vindt? Veel mensen blijken dit lastig te vinden. Verbeterpunten daarentegen kunnen we wel allemaal hardop benoemen. Zodra deze verbeterpunten, oftewel de meer negatieve punten, de overhand gaan nemen wordt je zelfbeeld negatief. Dit kan zwaar op je drukken. Om je te helpen aan een meer realistisch zelfbeeld biedt Evie online zelfhulp waarin je aan de slag gaat met diverse oefeningen.

Aanbod dagboeken

Naast zelfhulptrainingen kunnen cliënten ook zelf aan de slag met dagboeken, waarin ze emoties, beelden of belangrijke momenten kunnen opschrijven. Het schrijven in het dagboek geeft inzicht, bijvoorbeeld in gedrag, patronen en overtuigingen.

Emotie

Met het dagboek ‘Emotie’ houd je bij hoe je gevoel van die dag was. Je kunt je gevoel ook toelichten met behulp van tekst of een foto. Je kunt je gevoel per dag volgen in een grafiek. Zo krijg je meer inzicht in je gevoel.

Inspiratiemomenten

In dit dagboek kun je met behulp van tekst en foto’s momenten verzamelen die jou inspireren. Dit kan je op moeilijke momenten wat moed geven.

Moment

Met het dagboek ‘Moment’ kun je momenten vastleggen. Dat kunnen bijvoorbeeld leuke, zware, grappige, verdrietige, stoere, onverwachte of gezellige momenten zijn. Door deze momenten te verzamelen heb je een plek voor jezelf om terug te zien wat je allemaal hebt meegemaakt.